Keväinen sokkomatka suuntautui Vesijärven ja Päijänteen aalloille
Eläkeliiton Kalvolan yhdistyksen perinteinen sokkomatka järjestettiin torstaina 21.5.2026. Matkaan lähdettiin Wetteriltä kahden täyden bussin voimin, ja suunnaksi otettiin salaperäisesti itä. Matkalaisten jännitys tiivistyi, kun autot kaarsivat Lahden satamaan. Siellä meitä odotti uljas M/S Suomen Neito -laiva, joka vei meidät upealle vesistöristeilylle.

Risteilytunnelmaa Vääksyn kanavassa ja Päijänteellä
Laiva suuntasi Lahdesta kohti Vääksyn kanavaa, jonka sulutuksen kautta pääsimme ihastelemaan Päijänteen maisemia. Teimme järvellä kauniin pienen lenkin ennen kuin palasimme takaisin kanavan läpi kohti Lahtea.

Keväinen sää näytti meille monet kasvonsa. Päivän aikana saimme nauttia niin kirkkaasta auringonpaisteesta kuin pienistä vesisateistakin. Sään salliessa porukka viihtyi laivan kannella maisemia ihailemassa, ja kuuron yllättäessä siirryttiin sujuvasti laivan viihtyisiin sisätiloihin. Mikään sää ei kuitenkaan hyydyttänyt tunnelmaa, vaan laivamatka sujui alusta loppuun iloisen ja vilkkaan seurustelun merkeissä. Reissussa oli mukana kaikkiaan 75 yhdistyksemme jäsentä sekä kaksi taitavaa bussinkuljettajaa.

Kalaherkkuja noutopöydästä
Laivalla nautittiin runsas buffetlounas seisovasta pöydästä. Tarjolla oli monipuolisesti kalaa eri muodoissa sekä herkullisia salaatteja ja muita maukkaita lisukkeita. Lounas sai osallistujilta runsaasti kiitosta niin mausta kuin monipuolisuudestaankin. Iltapäivällä risteilyväki pääsi vielä nauttimaan maistuvat wienerkahvit.


Matka oli kaikin puolin onnistunut ja toi paljon iloa osallistujille. Suuret ja lämpimät kiitokset kuuluvat edelliselle matkanjohtajallemme Tapio Vuoriselle, joka oli järjestänyt meille tämän erikoisen, yllätyksellisen ja erittäin mukavan sokkomatkan!
Kiitos kaikille osallistujille mukanaolosta!
JS.