Hyppää sisältöön

Matkanjohtajan viimeiset jorinat

Mitä jäi mieleen?
Naisten matka Rymättylän Herrankukkaroon

oli ehkä mieleen painuvin. Paikka on niin ainutlaatuinen, että sitä ei helpolla unohda, samoin ruoka oli ikimuistoisen herkullista

Matka Ahvenanmaalle jäi mieleen, katso vanha blogi.

samoin Saaristokierros 2021, katso vanha blogi

Matkamme Mikkeliin oli myös varsin mukava. Katso vanha blogi.

Taidetalo Salmela
Kenkävero, Mikkeli
Saimaan risteily

Päivän retki Kasnäsiin (Kemiön saari 2021), katso vanha blogi

Söderlångvikin Amos Andersson-museo

Lukuisat museot ja taidenäyttelyt tulivat matkoilla tutuiksi, kuten 2019 Serlachius-museo Mäntässä

Serlachiuksen taidemuseo Mäntässä, katso vanha blogi.

Helsingin risteily merellä ja Pekka Halosen museo Tuusulassa 2019. katso kuvia

JyväskylänAlvar Aallon museo, jossa Erkki Vesannon suunnittelemien lasiesineiden näyttely. katso vanha juttu.

Eikä unohdeta useita erilliskäyntejä Ateneumiin mm. 2024 Eero Järnefeldt, katso vanha blogi.

Ateneum 2025 Klimt ja Gallen-Kallela,

Iljan Repin Ateneumissa 2021. Katso kuvat.

Kansallismuseo, jossa Akseli Gallen-Kallelan näyttely 2023. Katso vanha blåki.

Naisten matkalla tutustuimme Hvitträskiin ja Tarvaspäähän 2023. Taas löytyi vanha blogi

Vierailut Viroon olivat myös mukavia. Mukavin oli matka Tarttoon 2019, (lue vanha blogi ja katso kuvat) mutta kyllä Tallinnan matkatkin puolustavat paikkaansa.
Tukholman joulutori.

Samoin tanssimatkat Ruotsin laivoilla jäävät mieleen niin ruoan kuin tanssimisenkin vuoksi.

Äijämatkoista

Ehdoton ykkönen oli 2022 Hangon sotapaikkoihin tutustuminen. ja tässä vanha blogi

Hieno matka oli 2025 vierailu Meyerin telakalla Turussa. lue vanha blogi

Niin teatterit kuin kesäteatteritkin tulivat tutuiksi vuosien aikana. Monta hyvää näytelmää tuli katseltua, ja varsinkin kesäteatterimatkat olivat useimmiten loppuunmyytyjä.

Muutama matka jäi harmittavasti kokematta.

Niin Länsi-rannikon kierros,katso muutama kuva, kuin Repoveden retkikin, katso muutama kuva, jäivät väliin sairauden takia.

Repoveden retki

Matkojen suunnittelussa

sain Eijalta hyvää taustatukea, samoin Timo Kuosmanen oli koko ajan mukana juonimassa uusia kohteita.
Tämä aikakausi on nyt siis takana. Kiva oli matkoja suunnitella ja järjestää, kivaa oli myös niistä kirjoitella.
Kiitos Eijalle ja Timolle ja Timolle vielä erityiskiitos jorinoiden ja matkakertomusten kuvittamisesta. Kiitos myös yhdistykselle, että sain tällaista hommaa hoitaa.

Nyt se on kuitenkin ohi minun kohdaltani. Tapio Sihvo jatkaa matkanvetäjän vakanssilla. Onnea Tapio S.

TV ja TtK

Edellä oleva kertomus on vain pieni osa Tapion suunnittelemista ja toteutuneista matkoista. Täytyy todeta ja ilman mitään ylisanoja: ”Yhdistyksemme ja Tapio on selvä ykkönen matkojen suunnittelussa. Ilman hänen panostaan olisimme jääneet tavallisten yhdistysten nimettömään joukkoon. Kiitos Tapio.”

TtK.

Jaa tämä artikkeli